Finally Gavras was wrong ! Τελικώς ο Γαβράς είχε λάθος !

[πηγη - source :  http://www.antinews.gr/ http://www.antinews.gr/?p=10421 ]

Και όμως ο Γαβράς έκανε λάθος

Από Factorx | Παρ. 31 Ιουλ 2009, 
carrey1
Και όμως ο Κώστας Γαβράς έκανε λάθος. Η περιβόητη σκηνή που κόπηκε από το φιλμάκι του δείχνει κάποια μαυροντυμένα ανθρωπάκια να γκρεμίζουν το άγαλμα της Αθηνάς από το δυτικό αέτωμα της εισόδου του Παρθενώνα γύρω στο 500 μχ. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι τα μαυροντυμένα ανθρωπάκια είναι «ρασοφόροι ζηλωτές».
Να όμως που ατύχησε, διότι διασώζεται γραφική απεικόνιση του Παρθενώνα από το ζωγράφο Ζακ Κάρρευ (J. Carrey) από το 1674 κατά παραγγελία του τότε Γάλλου πρέσβη στην Κωνσταντινούπολη De Nointel. Το σχέδιο εμφανίζει το άγαλμα της Αθηνάς στη θέση του και το αέτωμα σχεδόν ακέραιο. Άλλωστε ολόκληρος ο Παρθενώνας διατηρείτο ακέραιος τότε και ο Γάλλος πρέσβης τον περιέγραψε ως «θαύμα θαυμάτων».  Δεκατρία χρόνια αργότερα τον κατέστρεψε ο Μοροζίνι
Διαβάζουμε στο http://users.thess.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/parthenonas/D.ae/d.ae.htm
 Το δυτικό αέτωμα σωζόταν σχεδόν ακέραιο μέχρι το 1674, χρονολογία που το σχεδίασε ο J. Carrey. Μετά την έκρηξη της οβίδας του Μοροζίνι και μέχρι την αρπαγή των γλυπτών από τον Έλγιν αρκετά αγάλματα κομματιάστηκαν. Ο Έλγιν αφαίρεσε τα περισσότερα αγάλματα και άφησε το σύμπλεγμα του Κέκροπα με την Πάνδροσο και την Καλλιρρόη. Ο Ιλισός, δύο κομμάτια από δύο γυναικείες μορφές και κάποια θραύσματα από τα πρόσωπα των αλόγων είχαν ήδη πέσει και βρέθηκαν αργότερα κατά τη διάρκεια των ανασκαφών.
Το σχέδιο του Carrey
dy_Carrey
Υποθέτουμε ότι το αέτωμα ήταν κάπως έτσι:
dytiko2
Η διάταξη των σωζόμενων μορφών από τα αριστερά προς τα δεξιά είναι η εξής: Κηφισός, Κέκρωψ – Πάνδροσος, Ερμής, Αθηνά, Ποσειδών, Αθηνά, Ίρις, Αμφιτρίτη, Ωρείθυια, δύο γυναικείες μορφές, Ιλισός, Καλλιρόη.
 Για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία, ο Maxime Collignon, καθηγητής Αρχαιολογία στον Πανεπιστήμιο της Σορβόννης γράφει ότι τα σχέδια του Κάρρευ έχουν μεγάλη αξία για την αποκατάσταση των γλυπτών του Παρθενώνα.  «Ο Παρθενώνας διατηρείτο σχεδόν ακέραιος όταν ο βενετικός στρατός του Μοροζίνι και του Konigsmark πολιόρκησαν την Ακρόπολη  (1687)….» (http://www.oldandsold.com/articles11/culture-25.shtml)
Τα ίδια επιβεβαιώνει και το εγκυρότατο  JSTOR http://www.jstor.org/pss/624555
 Σημειώνουμε τέλος ότι με μια απλή έρευνα στο Διαδίκτυο διαπιστώσαμε ότι ιστορικοί και Αρχαιολόγοι χρησιμοποιούν ως σημείο αναφοράς τα σχέδια του Κάρρευ.
 Δείτε πάλι και το φιλμάκι http://www.youtube.com/watch?v=1rFgq7MsRe8&feature=related

And read this comment:

Περίοικος says:
Ο κ. Γαβράς έξαλλος μας έλεγε ότι “λογοκρίνεται η ιστορική αλήθεια” από τις “σκοταδιστικές πιέσεις της Εκκλησίας”…
Τελικώς ο κ. Γαβράς δεν είχε ιδέα για την ιστορική αλήθεια.
Ούτε ρώτησε κανένα που ήξερε, διότι δεν μπορεί θα του έλεγαν για τα σκίτσα του Carrey.
Θα του έλεγα κάποιος – δεν μπορεί – ότι ο Παρθενώνας σωζόταν σχεδόν ακέραιος μέχρι το 1687 όταν τον ανατίναξε ο Μοροζίνο ή έστω μέχρι το 1674 όταν τον ζωγράφισε ο Carrey.
Δεν μπορεί να τον κατεδάφιζαν τα ρασοφόρα ανθρωπακια 1100 χρόνια πρίν…
Ο κ. Γαβράς έκανε ένα ενημερωτικό φιλμάκι για τον Παρθενώνα χωρίς να ρωτήσει κανένα.
Κι ύστερα το πούλησε στο μουσείο.
Κι ύστερα ζήτησε τα ρέστα και κατήγγειλε “λογοκρισία” όταν το μουσείο κατάλαβε τη χοντράδα και του έκοψε την πιο κραυγαλέα αντι-ιστορική σκηνή.
Στη Γαλλία, κ. Γαβρά, το Λούβρο θα το άφηνε έστω κι ένα λεπτό;
Μήπως οφείλεται μια συγγνώμη;
Κι εσείς κι όλοι εκείνοι που κραύγαζαν τόσες μέρες…
Όχι απο τη Μαρία τη “μαινόμενη” δεν έχω απαίτηση να ζητήσει συγγνώμη που κατήγγειλε “χουντική λογοκρισία”…
Οι επαγγλεματίες “προοδευτικοί” δεν ζητούν ποτέ συγγνώμη!
"