Λαϊκό προσκύνημα για τη φωνή που ζει...


Να λοιπόν που ηρθε η ωρα να παμε να τιμησουμε τον Στέλιο, την φωνή που ζει...
Τι να πω όταν ειδα απο τις 8 (μιαμιση ωρα νωριτερα) να ανεβαινουν εκατονταδες στο Καυτανζογλειο για να ακουσουν το αφιερωμα στο μεγαλο Στελιο μετα απο 8 χρονια απο το θανατο του.
Η λεξη "λαϊκό προσκύνημα" ειναι λιγο σε αυτο που εγινε χθες (23/9/09) στο γηπεδο. Μιλαμε ηταν τουλαχιστον 50.000 μεσα και αλλες 30.000 απο εξω !!! Δεν εχω ξαναδει τοσο κοσμο ΠΟΤΕ !!! Και τωρα καταλαβαινω αυτα που διαβαζα στα βιβλια οτι στις εμφανισεις του Στελιου γινοταν ουρα για να τον δουν και να τον ακουσουν.
Τελικα καταληξαμε να κατσουμε στο γηπεδο και ευτυχως που βαλανε καποια πανια σαν ελιοπανα και ετσι δεν "πρασινισαμε", ασε που θα ειχε γινει το γηπεδο ενα απεραντο σταχτοδοχειο...Τωρα λιγο σε κατι μπουκαλακια σε κατι τενεκεδακια βαζαν τα τσιγαρα οι αθεραπευτοι "θεριακληδες" ...
Να μου δωσετε λιγο το δικαιωμα μετα απο σχεδον εικοσι χρονια δουλειας (με τη κιθαρα μου) στο ρεμπετικο και λαϊκο τραγουδι να πω δυο λογακια για τους ερμηνευτες...
Πρωτα απο ολα να πω για τον Στελιο οτι ο χρονος οπως παντα αποδεικνυει την αξια του καθενος. Ετσι και για το Στελιο εδειξε οτι πραγματικα ηταν "φαινομενο" φωνης...Εγω οπως και πολλοι αλλοι μουσικοι φαγαμε ψωμι με τα κομματια του Στελιου και ο λαος τραγουδουσε τα μερακια και τα ντερτια του με τα τραγουδια του Στελιου. Αρα ολοι ουσιαστικα πρεπει να τον ευχαριστουμε πανω απο ολα για το εργο που αφησε ως τραγουδιστης. ΔΕΝ θελω να μπω σε προσωπικα ζητηματα και γιατι μαλωσε με τον κουμπαρο του Χρηστο κλπ...Αυτα ειναι προσωπικα ζητηματα που ειναι λαθος να τα μπερδευουμε με το ΕΡΓΟ του καθε καλλιτεχνη...
Αν και ειμαι "οπαδος" του ρεμπετικου παρ' ολα αυτα θεωρω οτι ο Καζαντζιδης ειναι η συνεχεια του ρεμπετικου σε μια πιο λαϊκη μορφη. Εξαλλου μη ξεχναμε με ποιους ξεκινησε ο Στελιος : το πρωτο του τραγουδι ηταν του Καλδαρα (Για μπανιο παω), ειπε τραγουδια του Παπαϊωάννου, του Τσιτσάνη, του Μητσάκη και άλλων ρεμπετηδων. Μη ξεχναμε οτι τα "δυσκολα" χρονια για τους ρεμπετες (μετα το 1955) ο Στελιος στηριξε με καθε τροπο τους ρεμπετες. Εβαλε ορο στο μαγαζι να δουλευει την πρωτη ωρα ο Παπαϊωαννου και βοηθουσε παντα τους ρεμπετες.
Βεβαια οπως θα ξερετε ο Στελιος σταματησε απο το 1965 να εμφανιζεται ζωντανα. Δεν ξαναεμφανιστηκε ποτε αν και θα ηθελα εστω στα τελευταια του χρονια να εμφανιστει σε μια συναυλια για φιλανθρωπικους σκοπους.
Να πω αιωνια του η μνημη ; Μα δεν ειναι ;

Ας περασω τωρα στους καλλιτεχνες που τον τιμησαν στη συναυλια:

more...



Μαρινέλλα
Την ειχα δει το 1980 στη μπουατ "Σκορπιος" στη Πλακα με τον Κωστα Χατζη, οπου ερμηνευε τραγουδια απο το "Ρεσιταλ" και το "Ταμ-ταμ". Ηταν και τοτε μια εμπερια αξεχαστη αλλα εχθες μετα απο τοσα χρονια και με την Μαρινελλα 74 χρονων (!!!) πραγματικα εντυπωσιαστηκα. Δεν περιμενα τετοια φωνη. Τετοια καθαροτητα, ενταση, ακριβεια στη τονικοτητα, αισθηματικοτητα. Πραγματικα ηταν το κατι αλλο και δικαια νομιζω πρεπει να ειναι η καλυτερη γυναικεια φωνη (ή τουλαχιστον μεσα στις 3 καλυτερες).
Επισης εδειξε οτι δεν ξεχασε τον Στελιο και το ιδρυμα που θα γινει απο το Σωματειο Αρωγη με τα λεφτα των συναυλιων θα ονομαστει "Στελιος Καζαντζιδης". Ελπιζουμε να γινει και να μη μεινει στα λογια και τα λεφτα να γινουν "αερας".
Στο τελος παντως το ειπε: "Γεια σου ΠΑΤΡΙΔΑ !!!"

Links: 1 , 2

Χαρουλα Αλεξιου
Η Χαρουλα ειναι μια θαυμασια φωνη χωρις να εχει τη καθαροτητα και την ενταση της Μαρινελλας αλλα με ενα μεγαλο χαρισμα: το αισθημα. Δεν νομιζω να υπαρχει αλλη γυναικεια φωνη να εχει το αισθημα της Χαρουλας. Μπραβο Χαρουλα !!!

Links: 1 , 2

Γλυκερία
Η Γλυκερια ειναι μια τραγουδιστρια ιδιαιτερα αγαπητη απο τους ρεμπετες (και απο μενα) κυριως γιατι εκανε τη "Ρεμπετικη Τετρας" με τους Αγαθωνα, Γκολε και Τσερτο και ειπε πολλα ωραια ρεμπετικα.
Δεν εχει την καθαροτητα και ενταση της Μαρινελλας και ουτε το αισθημα της Αλεξιου. Εχει ομως λαϊκη χροια στη φωνη της και χαρακτηριστικο χρωμα. Μπραβο Γλυκερια !!!

Links: 1


Δημ. Μητροπανος

Μια πραγματικα ΠΟΛΥ μεγαλη φωνη και βεβαια φανερα καταβεβλημενος μετα την περυσινη περιπετεια υγειας με τη μεταμοσχευση νεφρου. Παντως ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ φωνη μαζι με το κουμπαρο του Πασχάλη Τερζή.

Links: 1


Γιωρ. Νταλαρας
Για τον Νταλαρα επισης μιλαει ο χρονος και η διαρκεια του. ΔΕΝ εχει τη φωνη που εχουν ο Μητροπανος και ο Τερζης ομως αυτο που εχει ειναι το μεγαλο του ευρος και την ευελιξια στη γκαμα τραγουδιων που μπορει να πει. Και μαλιστα να τα πει πολυ καλα. Νομιζω οτι στην Ελλαδα δεν μπορει να υπαρχει με αυτες τις δυνατοτητες αλλος τραγουδιστης. Επισης μου αρεσει που σχεδον παντα παιζει κιθαρα και ενιοτε μπουζουκι ή τζουρα (εννοειται παντα ΤΡΙΧΟΡΔΟ)

Links: 1, 2


Πασχ. Τερζής
Αφησα τελευταιο τον Πασχαλη, γιατι ειναι ο "Πασχαλης μας". Σιγουρα η φωνη του ειναι ΠΟΛΥ μεγαλη με τεραστιες δυνατοτητες στα λαϊκα τραγουδια. Αυτο που δεν ευνοησε τον Πασχαλη στη καριερα του ειναι φυσικα το παρουσιαστικο του αλλα ο Πασχαλης ειναι λαϊκη "ψυχουλα" και πανω απο ολα ειναι ΗΡΑΚΛΗΣ και ΣΑΛΟΝΙΚΙΟΣ. Γιατι και η Μαρινελλα μπορει να ειναι Σαλονικια αλλα ο Πασχαλης ΔΕΝ εφυγε για να μεινει μονιμα στην Αθηνα. Αυτος ισως να ειναι και ενας αλλος λογος που ειναι ΤΟΣΟ αγαπητος ιδιαιτερα στη Θεσσαλονικη.

Links: 1

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καλά και η Μαρινέλλα δεν έχει τα γυρίσματα της φωνής που έχει η Αλεξίου στα ρεμπέτικα (τσίλικα), βαριά λαϊκά και δημοτικά και είναι αυτό το στοιχείο στη φωνή που έχει δώσει στην Αλεξίου αυτή την τεράστια γκάμα ρεπερτορίου σε σχέση με την ελαφρολαϊκή Μαρινέλλα η οποία στα βαριά λαϊκά απλά συνόδευε τον Καζαντζίδη. Όσο για την ένταση, η Αλεξίου δεν την βγάζει σε μια μονοτονική κορώνα που θα ήταν πιο ευδιάκριτη αλλά στα γυρίσματα της φωνής.

Σχολιάστηκε αρνητικά ότι παιζόταν από τα μεγάφωνα πριν την έναρξη το "Ναρκοπέδιο", τραγούδι της Μαρινέλλας στα 80s που βέβαια δεν είχε καμμία σχέση με τον Καζαντζίδη και το αφιέρωμα.