χαίρομαι που ο φίλος Θόδωρος πήρε αμέσως είδηση την απάντησή μου σχετικά με την προσευχή (αν και παλιό το σχετικό άρθρο) και απάντησε (όχι μόνο αυτός...)
τώρα σχετικά με το θέμα... θέλω να ρωτήσω κάποια πολύ απλά πράγματα και σας κάνω γνωστό ότι φυσικά και έχω δουλέψει σε σχολείο ως καθηγητής και ξέρω τι είναι η πρωίνη προσευχή...
1. θίγεται κάποιου η ελευθερία εάν σε μία ομάδα ανθρώπων όπου ανήκει ή δουλεύει ή σπουδάζει προσεύχεται ?
2. θίγεται η προσωπικότητα εάν κάποιοι προσεύχονται και κάποιοι άλλοι όχι ?
3. το τι κάνουν οι άλλοι και οι άλλες χώρες είναι πολλές φορές εκ διαμέτρου αντίθετα...
π.χ. στις μουσουλμανικές χώρες έχετε δεί όταν προσεύχονται τι γίνεται ?
4. αλλά όλοι είμαστε υπέρμαχοι μέχρι δακρύων ώστε να υπερασπίσουμε το δικαίωμα των ξένων να εκτελούν τις προσευχές τους και τα μακάμια των μουφτήδων τους και να τους χτίσουμε και τζαμιά και τέμενη και αν τολμήσει κανείς και πει γιατί ? αυτοί στη χώρα τους μας επιτρέπουν ? όλοι θα βγούν και θα τον φάνε ως ρατσιστή , ξενόφοβο, φασίστα, κλπ.. κλπ...
Η αριστεροσύνη και η δημοκρατία που κουβαλάει ο καθένας επάνω του φαίνεται στους αγώνες, στους δρόμους, στους χώρους δουλειάς και λιγότερο στο web και στα blogs... και (νομίζω) πολύ λιγότερο στην προσευχή... ένα στοιχείο που θεωρώ ότι σε μεγάλο βαθμό (μαζί με κάποια άλλα) διαχωρίζει τον άνθρωπο (γενετικά) από τα ζώα...
=========================================
in english (with systran...)
=========================================
I am glad that the friend Theo (www.goutas.gr) took immediately my answer with regard to the prayer (even if old the relative article) and answered ...
now with regard to the subject… I want to ask certain very simple things and I have worked in school as professor and I know what is the morning prayer…
the questions are:
1. offends somebody the freedom if in a team of persons where it belongs or is worked or studies it prays?
2. offends the personality if somebodies do pray also certain other no?
3. what make the other countries are many times from diameter on the contrary…
eg in the Moslem countries you have seen when they pray what becomes?
4. but all we are advocates up to teardrops so that we defend the right of foreigners to execute their prayers and the "makamia" of "mouftidon" and we build them also panes and "temenos" and if someone dare to say why? do these in their country allow us? all will come out and will "eat him" as racist, xenophobe, fascist, etc.. etc…
The left policy and democracy that carries each one appears in the strikes, in the streets, in the spaces of work and least in web and in blogs… and (I believe) very least in the prayer… an element that I consider that to a large extent (with certain other) it separates the person (genetically) from the animals…
ΠΟΤΕ μηδενίζεται η προσωπική διαφορά στις συντάξεις!
Πριν από 1 ώρα
3 σχόλια:
Το επιχείρημα "δεν θίγεται η ελευθερία ή η προσωπικότητα κάποιου αν κάποιοι άλλοι προσεύχονται κλπ" είναι το λιγότερο κουτοπόνηρο για να μην πω κάτι πολύ βαρύτερο (που θα ήταν και αγένεια). Το θέμα δεν είναι - κατά τη γνώμη μου - αν κάποιοι ενοχλούνται από την προσευχή γενικά. Το θέμα είναι ότι η σχολική προσευχή γίνεται με το στανιό και έχει καταντήσει μιά ρουτίνα. Αυτό που διάφοροι υπερασπιστές της σχολικής προσευχής βολικά "ξεχνούν", είναι ότι όλη αυτή η υποχρεωτική διαδικασία, ευτελίζει πρώτα και κύρια την ίδια την έννοια της προσευχής. Νομίζω ότι ο πιστός πρέπει πριν αρχίσει την προσευχή, να ακολουθήσει μια πνευματική διαδικασία που θα τον απομονώσει από τα εγκόσμια και θα τον φέρει πιό κοντά στο θεό του, έτσι ώστε να επικοινωνήσει μ'αυτόν - τί άλλο είναι άραγε η προσευχή παρά μια μυσταγωγία; Συμβαίνει αυτό κάθε πρωί στα σχολεία της χώρας; Ας σοβαρευτούμε...
Θεωρώ ασυγχώρητα αφελή την άποψη που λέει¨:"όλοι είμαστε υπέρμαχοι μέχρι δακρύων ώστε να υπερασπίσουμε το δικαίωμα των ξένων να εκτελούν τις προσευχές τους και τα μακάμια των μουφτήδων τους και να τους χτίσουμε και τζαμιά και τέμενη και αν τολμήσει κανείς και πει γιατί ? αυτοί στη χώρα τους μας επιτρέπουν ?"
Δεν ξέρω σε τι χώρα νομίζεις ότι ζεις, αλλά εγώ θεωρώ ότι η Ελλάδα είναι μία δυτική (κάθε άλλο παρά τέλεια) δημοκρατία και ως τέτοια πρέπει να εξασφαλίζει στους πολίτες της αλλά και στους μετανάστες το δικαίωμα να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα στο χώρο που επιθυμούν. Το τι γίνεται στις π.χ. ισλαμικές χώρες, δε μας ενδιαφέρει, εδώ δεν ισχύει η αρχή της ανταπόδοσης των ίσων, ούτε ο Μωσαϊκός νόμος
ενδιαφέρουσα απάντηση και ευχαριστώ τον lounge... όμως όταν λέει ότι το θέμα είναι ότι η προσευχή γίνεται με το στανιό έχω να του ανταπαντήσω ότι μόνο η προσευχή γίνεται με το στανιό? και είναι αυτό το σοβαρότερο πράγμα που γίνεται με το στανιό? δεν σε ενοχλεί που και η ίδια η παρουσία των μαθητών (υποχρεωτικά) γίνεται με το στανιό? αλλά με το επίπεδο που έχουν πρώτα οι υποδομές στα σχολεία, οι οικονομικές τους δυσχέρειες με τους χαμηλούς μισθούς και τα μειωμένα κονδύλια, οπότε και κατ'επέκταση και η απόδοση των καθηγητών (αν δεν τον πληρώνεις τον άλλον γιατί να δουλέψει ?) πιστεύετε ότι θα ερχόταν πολλοί μαθητές αν δεν ήταν υποχρεωτική η παρουσία ? ίσως τότε να αναγκαζόταν να αλλάξει το σχολείο οπότε και το υπουργείο και οι καθηγητές κλπ..κλπ..
Παρακάτω λες ότι είναι αφελής η άποψη περί θρησκευτικώ δικαιωμάτων.. γιατί ? ποιά επιχειρήματα έχεις που να την κάνουν αφελή ? και λες ότι εδώ δεν ισχύει η αρχή της ανταπόδοσης των ίσων... γιατί ? στο εμπόριο δεν ισχύει ? στους μετανάστες δεν ισχύει ? δηλ. όταν στη Τουρκία φοβούνται να πουν ότι είναι χριστιανοί δεν ισχύει ? όταν πας να κάνεις εξαγωγή προς την Τουρκία ή/και προς την Κίνα και σε βάζουν 1000% φόρο δεν ισχύει ?
Και πως βγάζουμε συμπεράσματα χωρίς να έχουμε ρωτήσει τους ίδιους τους μαθητές ? επειδή δεν ανεβαίνει εύκολα κανείς να πει προσευχή βγάλαμε το συμπέρασμα ότι η πλειοψηφία των μαθητών δεν θέλει την προσευχή ? στο άρθρο αυτό... δες τι είπαν στην πλειοψηφία τους οι φοιτητές (που υποτίθεται έπρεπε να είναι πιό ριζοσπάστες και επαναστάτες...)
πάντως αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω (ακόμα) είναι γιατί ένας αριστερός απαγορεύεται να είναι χριστιανός ? επειδή το είπε κάποιος Μάρξ ή Λένιν ?
Γιώργη Χολιαστού
Προσευχή μικρού παιδιού
Όταν ήσουνα Χριστούλη
σαν και με παιδί μικρό
σου ’δινε λεφτά ο μπαμπάς σου
για να πάρεις παγωτό;
Σου αγόραζε η μαμά σου
κάθε τόσο καραμέλες;
Σε αφήνανε όταν παίζεις
σαν κι εμέ να κάνεις τρέλες;
Από κει ψηλά που είσαι
«ναι» σ’ ακούω να μου λες
γιατί αφού θεούλης ήσουν
δε γινότανε να κλαις.
Μα εμένα-δες Χριστέ μου-
Τα ματάκια μου όλο κλαίνε
γιατί σ’ ό,τι τους ζητήσω
«ναι» ποτέ τους δε μου λένε.
Αχ! Χριστούλη, μίλησέ τους!
«Τα παιδάκια»,να τους πεις,
«άλλες έχουν προτιμήσεις
απ’ αυτές που ’χετε σεις.
Μη λοιπόν τα τυραννάτε:
όταν κάτι σας ζητούν
κάνετέ το-έτσι αθώα
δεν λυπάστε να πονούν»;
Κι από τότε οι γονείς μας
σαν και σε να σκέφτονται ίδια
κι η ζωή μας να κυλάει
με γλυκά και με παιχνίδια.
---
Γιώργης Χολιαστός
Δημοσίευση σχολίου