[πηγή: http://www.ramnousia.com/2011/04/blog-post_1646.html ]
Δύσκολοι καιροί για εκδότες
Η κρίση στα ΜΜΕ ή αλλιώς τα χρέη των εκδοτών...
Είναι η Ελλάδα, η Ιρλανδία, και η Πορτογαλία οι μόνες χώρες με οικονομικά προβλήματα στην ευρωζώνη που βρίσκονται υπό επιτήρηση?
Όχι φυσικά.
Για έναν προσεκτικό παρατηρητή, για έναν φωστήρα της φιλελεύθερης σκέψης από αυτούς που κάθε μέρα γεμίζουν τις σελίδες των εφημερίδων και των τηλεοπτικών παραθύρων κουνώντας μας το δάκτυλο, θα πρέπει να είναι σχεδόν προφανές.
Διότι τα ίδια τα κρατίδια από τα οποία εφορμούν οι περιβόητοι αστέρες, βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση.
Έτσι την προηγούμενη βδομάδα μάθαμε πως η επιτροπή κεφαλαιαγοράς έθεσε “υπο επιτήρηση” 4 εκδοτικά κρατίδια.
Τη νήσο ΔΟΛ, το ακρωτήρι Μ.Τεγοπούλου, το πριγκιπάτο της Πηγάσου (πρώην Μπομπολιστάν) και φυσικά το ανεξάρτητο Βαρωνάτο του Τηλέτυπου.
Ρίχνοντας μια ματιά στα οικονομικά τους η κατάσταση δεν είναι καθόλου αισιόδοξη.
Η νήσος ΔΟΛ έκλεισε το 2010 με χρέος της τάξης του 111% του ΑΕΠ της, από κοντά το πριγκιπάτο της Πηγάσου με 125%, το ακρωτήρι Μ.Τεγοπούλου με 123% και το βαρωνάτο του Τηλέτυπου με το εντυπωσιακό χρέος του 178% του ΑΕΠ του.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Καθημερινής ήταν οι μόνες που γλύτωσαν την επιτήρηση καθώς το χρέος τους κινείται μόλις στο 92% του ΑΕΠ τους.
Ας πάμε όμως και στο έλλειμμα των παραπάνω κρατιδίων το οποίο μόνο αξιοζήλευτο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
ΔΟΛ με 24% του ΑΕΠ του, Τηλέτυπος το ίδιο, Πήγασος 20%, και το ακρωτήρι Τεγοπούλου χτυπάει τζακποτ με 37%.
Οι ΗΠΚαθημερινής ήταν οι μόνες που είχαν έλλειμμα στα όρια του Μαάστριχτ με 1,8% αν και θα πρέπει να σημειώσουμε πως το 2009 είχαν έλλειμμα που ξεπερνούσε το 20% του ΑΕΠ τους.
Κατόπιν τούτων των ανησυχητικών εξελίξεων θα ήταν λογικό να υποθέσουμε πως από αύριο, όλοι οι τηλεοπτικοί και γραπτοί αστέρες θα ασχολούνται μόνο με τρόπους βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και των αποτελεσμάτων τους.
Παρότι είναι κρίμα να τους κλέβουμε τη δουλειά, θα προτείνουμε ενδεικτικά, χάρτα 3 σημείων:
1. Αξιοποίηση των υψηλότερων ορόφων των κτηριακών τους εγκαταστάσεων, που μέχρι τώρα υπολειτουργούν στεγάζοντας τα ανώτατα στελέχη και τις διοικήσεις.
Είναι λογικό οι υψηλότεροι όροφοι να έχουν καλύτερο ενοίκιο, ειδικά μετά την παραχώρησή τους για 99χρόνια.
2. Επιπλέον ως μέτρο άμεσης μείωσης του χρέους, προτείνεται η προ-είσπραξη των εσόδων από την πώληση των διαφημίσεων για την επόμενη 40ετία.
Στην ουσία θα δημιουργηθεί ένα δομημένο προϊόν που θα ονομάζεται “μήτσος/αριάδνη” και του οποίου η τιμή θα καθοριστεί εφάπαξ στα 5000 ευρώ η κάθε διαφημιστική ημέρα για την επόμενη 40ετία.
Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις θα καταφέρουν να προ-εισπράξουν 73εκ ευρώ η κάθε μία, τα οποία θα βοηθήσουν άμεσα στη μείωση των τόκων και την ελάφρυνση του χρέους τους, ενώ θα προσφέρουν και μια προβλεψιμότητα στα κέρδη σε αυτό το αβέβαιο περιβάλλον.
3. Τέλος συστήνεται η σύμπτυξη των ομοειδών δραστηριοτήτων και μετάταξη των στελεχών εκεί που χρειάζονται περισσότερο.
Για παράδειγμα από τη στιγμή που η κ.Τρέμη, ο κ.Καψής και ο κ.Πρετεντέρης λένε τα ίδια πράγματα κάθε μέρα, είναι σπατάλη πολύτιμου εταιρικού κεφαλαίου να τους έχουμε και τους 3 μαζί.
Η θέση θα παραμείνει μία και οι υπόλοιποι θα πρέπει να υπηρετήσουν το μεγάλο κανάλι από τον κρίσιμο τομέα της συλλογής ειδήσεων από τα πρακτορεία σε βάρδιες.
Μάλιστα θα ήταν καλό να δημιουργηθεί ένα τηλεπαιχνίδι τύπου ριάλιτι, όπου οι σεπτοί τηλεαστέρες θα διαγωνιστούν για τη θέση που θα απομείνει.
Παρόμοιες πρωτοποριακές ιδέες απαιτούνται από όλη τη διοίκηση, προκειμένου να αναδειχθεί η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα που καλούν οι περιστάσεις, μακριά από ταμπού και από αγκυλώσεις του παρελθόντος.
Το ξεπέρασμα της κρίσης είναι υπόθεση όλων μας.
από
techie chan
Δύσκολοι καιροί για εκδότες
Η κρίση στα ΜΜΕ ή αλλιώς τα χρέη των εκδοτών...
Είναι η Ελλάδα, η Ιρλανδία, και η Πορτογαλία οι μόνες χώρες με οικονομικά προβλήματα στην ευρωζώνη που βρίσκονται υπό επιτήρηση?
Όχι φυσικά.
Για έναν προσεκτικό παρατηρητή, για έναν φωστήρα της φιλελεύθερης σκέψης από αυτούς που κάθε μέρα γεμίζουν τις σελίδες των εφημερίδων και των τηλεοπτικών παραθύρων κουνώντας μας το δάκτυλο, θα πρέπει να είναι σχεδόν προφανές.
Διότι τα ίδια τα κρατίδια από τα οποία εφορμούν οι περιβόητοι αστέρες, βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση.
Έτσι την προηγούμενη βδομάδα μάθαμε πως η επιτροπή κεφαλαιαγοράς έθεσε “υπο επιτήρηση” 4 εκδοτικά κρατίδια.
Τη νήσο ΔΟΛ, το ακρωτήρι Μ.Τεγοπούλου, το πριγκιπάτο της Πηγάσου (πρώην Μπομπολιστάν) και φυσικά το ανεξάρτητο Βαρωνάτο του Τηλέτυπου.
Ρίχνοντας μια ματιά στα οικονομικά τους η κατάσταση δεν είναι καθόλου αισιόδοξη.
Η νήσος ΔΟΛ έκλεισε το 2010 με χρέος της τάξης του 111% του ΑΕΠ της, από κοντά το πριγκιπάτο της Πηγάσου με 125%, το ακρωτήρι Μ.Τεγοπούλου με 123% και το βαρωνάτο του Τηλέτυπου με το εντυπωσιακό χρέος του 178% του ΑΕΠ του.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Καθημερινής ήταν οι μόνες που γλύτωσαν την επιτήρηση καθώς το χρέος τους κινείται μόλις στο 92% του ΑΕΠ τους.
Ας πάμε όμως και στο έλλειμμα των παραπάνω κρατιδίων το οποίο μόνο αξιοζήλευτο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
ΔΟΛ με 24% του ΑΕΠ του, Τηλέτυπος το ίδιο, Πήγασος 20%, και το ακρωτήρι Τεγοπούλου χτυπάει τζακποτ με 37%.
Οι ΗΠΚαθημερινής ήταν οι μόνες που είχαν έλλειμμα στα όρια του Μαάστριχτ με 1,8% αν και θα πρέπει να σημειώσουμε πως το 2009 είχαν έλλειμμα που ξεπερνούσε το 20% του ΑΕΠ τους.
Κατόπιν τούτων των ανησυχητικών εξελίξεων θα ήταν λογικό να υποθέσουμε πως από αύριο, όλοι οι τηλεοπτικοί και γραπτοί αστέρες θα ασχολούνται μόνο με τρόπους βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και των αποτελεσμάτων τους.
Παρότι είναι κρίμα να τους κλέβουμε τη δουλειά, θα προτείνουμε ενδεικτικά, χάρτα 3 σημείων:
1. Αξιοποίηση των υψηλότερων ορόφων των κτηριακών τους εγκαταστάσεων, που μέχρι τώρα υπολειτουργούν στεγάζοντας τα ανώτατα στελέχη και τις διοικήσεις.
Είναι λογικό οι υψηλότεροι όροφοι να έχουν καλύτερο ενοίκιο, ειδικά μετά την παραχώρησή τους για 99χρόνια.
2. Επιπλέον ως μέτρο άμεσης μείωσης του χρέους, προτείνεται η προ-είσπραξη των εσόδων από την πώληση των διαφημίσεων για την επόμενη 40ετία.
Στην ουσία θα δημιουργηθεί ένα δομημένο προϊόν που θα ονομάζεται “μήτσος/αριάδνη” και του οποίου η τιμή θα καθοριστεί εφάπαξ στα 5000 ευρώ η κάθε διαφημιστική ημέρα για την επόμενη 40ετία.
Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις θα καταφέρουν να προ-εισπράξουν 73εκ ευρώ η κάθε μία, τα οποία θα βοηθήσουν άμεσα στη μείωση των τόκων και την ελάφρυνση του χρέους τους, ενώ θα προσφέρουν και μια προβλεψιμότητα στα κέρδη σε αυτό το αβέβαιο περιβάλλον.
3. Τέλος συστήνεται η σύμπτυξη των ομοειδών δραστηριοτήτων και μετάταξη των στελεχών εκεί που χρειάζονται περισσότερο.
Για παράδειγμα από τη στιγμή που η κ.Τρέμη, ο κ.Καψής και ο κ.Πρετεντέρης λένε τα ίδια πράγματα κάθε μέρα, είναι σπατάλη πολύτιμου εταιρικού κεφαλαίου να τους έχουμε και τους 3 μαζί.
Η θέση θα παραμείνει μία και οι υπόλοιποι θα πρέπει να υπηρετήσουν το μεγάλο κανάλι από τον κρίσιμο τομέα της συλλογής ειδήσεων από τα πρακτορεία σε βάρδιες.
Μάλιστα θα ήταν καλό να δημιουργηθεί ένα τηλεπαιχνίδι τύπου ριάλιτι, όπου οι σεπτοί τηλεαστέρες θα διαγωνιστούν για τη θέση που θα απομείνει.
Παρόμοιες πρωτοποριακές ιδέες απαιτούνται από όλη τη διοίκηση, προκειμένου να αναδειχθεί η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα που καλούν οι περιστάσεις, μακριά από ταμπού και από αγκυλώσεις του παρελθόντος.
Το ξεπέρασμα της κρίσης είναι υπόθεση όλων μας.
από
techie chan
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου