Νομοθετική πρωτοβουλία «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ»
(γραψτε το σχόλιό σας στη δημοσια διαβουλευση...)
========================[source : tanea.gr ]
-----------------------------------
Για ένα κομμάτι ψωμί...
Του Χρήστου Κάτσικα xkatsikas@xkatsikas.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 16 Νοεμβρίου 2009
Η ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν είναι τυχαία. Αποτελεί τμήμα ενός σχεδίου για δραστική μείωση των μόνιμων διορισμών και εξαφάνιση από το εκπαιδευτικό τοπίο των χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών που συνωστίζονται κάθε χρόνο στις λίστες του υπουργείου Παιδείας. Αυτός είναι ο πραγματικός στόχος της εξαγγελίας της υπουργού Παιδείας για νέο σύστημα διορισμών.
Η αλήθεια είναι ότι το υπουργείο για μια ακόμη φορά επιχειρεί να ανατρέψει βίαια τις υπάρχουσες διαδικασίες αντιμετωπίζοντας τον εκπαιδευτικό ως «αναλώσιμο προϊόν». Την αλλαγή του συστήματος διορισμών επιβάλλει η επιχειρηματική λογιστική: να γλιτώσουμε διορισμούς και άρα κονδύλια σ΄ αυτές τις δύσκολες, δημοσιονομικά, εποχές.
Επίσης, με το νέο σύστημα διορισμών που προωθείται, από όλες τις σημερινές ομαδοποιήσεις των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών βγαίνουν ζημιωμένοι. Η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε μεταξύ άλλων: «Θα περνάνε όλοι με το ΑΣΕΠ, θα γίνονται δόκιμοι και θα συνεχίζουν την πορεία τους. Γι΄ αυτούς που περνάνε με το ΑΣΕΠ βεβαίως για την τελική επιλογή θα μετράει και η προϋπηρεσία».
Δηλαδή, όλη η διαφάνεια και η αξιοκρατία είναι ότι καταργούμε τη σειρά επιτυχίας στο ΑΣΕΠ και την αναμειγνύουμε με την υπάρχουσα προϋπηρεσία. Με άλλα λόγια, ο νούμερο 1 επιτυχών του ΑΣΕΠ μπορεί να καταταγεί στο νούμερο 100 αν δεν έχει προϋπηρεσία. Και αν το σύνολο των θέσεων είναι 100, ο νούμερο 101 θα πρέπει να ξαναδώσει ΑΣΕΠ, χάνοντας το πλεονέκτημα που έχει τώρα, δηλαδή αναπληρωτής- μόρια - μονιμοποίηση. Σε τελική ανάλυση, ποιον εξυπηρετεί αυτή η νέα διαδικασία, αφού οι έχοντες προϋπηρεσία σαφέστατα χάνουν, αλλά και οι μη έχοντες προϋπηρεσία, αν δεν είναι μέσα στους ελάχιστους διοριστέους, χάνουν και αυτοί;
Είπαμε παραπάνω ότι η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών αποτελεί τμήμα ενός σχεδίου με πολλές άκρες. Μιλήσαμε για μία από αυτές. Έχουμε και άλλες: Την πρόσληψη σε επίπεδο σχολείου (βλέπε αποκέντρωση/περιφερειοποίηση της εκπαίδευσης ή αλλιώς τα σχολεία στους δήμους) κι άντε μετά να βρούμε λογαριασμό. Άλλη; Ο δόκιμος εκπαιδευτικός: Δηλαδή εξετάσεις από τα σπάργανα μέχρι τα σάβανα (να τελειώσω το Λύκειο, να μπω στο Πανεπιστήμιο, να πάρω πτυχίο, να περάσω τις εξετάσεις στο ΑΣΕΠ, να μου βάλει σφραγίδα καταλληλότητας ο προϊστάμενος και τράβα κορδέλα). Για ένα κομμάτι ψωμί...
-------------------------------------------------------------------
Το δικο μου σχολιο ειναι οτι το μεγαλυτερο ποσοστο ΠΡΕΠΕΙ να το εχουν αυτοι οι οποιοι εχουν προϋπηρεσία ως ωρομισθιοι και αναπληρωτες. Ειναι δυνατον ο αλλος να ειναι καλος για τρια χρονια ως αναπληρωτης και μετα να μην κανει για την εκπαιδευση ; Το ιδιο ειναι για οποιαδηποτε δουλεια οπου απαιτουνται εξειδικευμενοι και με ειδικες παιδαγωγικες και ψυχολογικες αρετες ανθρωποι. Πρωτα πρεπει να δοκιμαστει (αυτο γινεται ως αναπληρωτης) και εφοσον και ο ιδιος θελει και θεωρει οτι μπορει να ανταπεξελθει στην εργασια να μεινει ως μονιμος καθηγητης.
Μπειτε στη δημοσια διαβουλευση και καταθεστε την αποψη σας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου